De voorstanders van vermarkting zullen tevreden zijn geweest over de privatisering van veertien regionale luchthavens die zijn beslag kreeg in 2017. Fraport Greece betaalde voor de concessie om de luchthavens veertig jaar te exploiteren, managen en ontwikkelen vooraf 1,23 miljard euro. De totale revenuen voor de Griekse staat worden hoger ingeschat, dankzij een extra jaarlijks huurbedrag, belastinginkomsten, en investeringen door Fraport die banen opleveren. Fraport, een bedrijf dat onder meer de luchthaven van Frankfurt bezit, bezit de meeste aandelen. Een van de Griekse oligarchen, Dimitris Copelouzos, is eveneens aandeelhouder.
Het aanvankelijke Griekse plan was om luchthavens op de markt te brengen in groepjes met elk zowel winstgevende als verlieslijdende vliegvelden; dit om cherrypicking door investeerders tegen te gaan. Maar de trojka eiste dat alleen luchthavens met zwarte cijfers in het pakket zouden komen. Zo kwamen veertien winstgevende Griekse luchthavens in handen van primair Duitse investeerders, namelijk Thessaloniki, Corfu, Kefalonia, Aktio, Zakinthos, Kavala, Chania, Rhodos, Samos, Skiathos, Mitilini, Mykonos, Santorini en Kos. De Duitse deelstaat Hessen en de stad Frankfurt hebben samen een aandeel van ruim 51% in Fraport. Een flink deel van de winsten zal de komende decennia dus naar een Duitse stad en regio vloeien.
Fraport Greece heeft als enige serieuze overnamekandidaat zeer gunstige voorwaarden bedongen. Bijvoorbeeld vrijstelling van onroerendzaakbelasting en lokale belastingen, en vrijstelling van financiële verantwoordelijkheid voor ontslagen Fraport-medewerkers.