Dé website voor geowetenschappen en aardrijkskunde
  • Inloggen
  • KNAG
  • Onderwijs
  • Partners
  • Webshop
  • Contact
  • Zoeken
  • Nieuws
  • Kennis
  • Opinie
  • Dossiers
  • Tijdschrift
  • Agenda
  • KNAG
  • Onderwijs
  • Partners
  • Webshop
  • Contact
  • Zoeken
  • Inloggen
Home
  • Nieuws
  • Kennis
  • Opinie
  • Dossiers
  • Tijdschrift
  • Agenda
Regio
Categorie
U heeft 1 of meerdere filters geselecteerd.
Filters wissen

Leren voor de aarde

Reina Kuiper

Eind 2022 publiceerde de Nederlandse Vereniging voor het Onderwijs in de Natuurwetenschappen (NVON) Plan Bèta, over onderwijs voor duurzame ontwikkeling in de bètavakken. Als leren voor duurzame ontwikkeling ergens begint, is dat in het hart van de aardrijkskunde: de liefde voor de aarde. We zouden dus net zo goed kunnen zeggen: Leren voor de aarde.

Duurzaamheid en AK

Duurzaamheid: waar sta jij?

Adwin Bosschaart Eefje Smit Frederik Oorschot

Aandacht voor affectieve doelen en attitudes

Als geograaf, burger en betrokken ouder vragen de drie auteurs zich af hoe het schoolvak aardrijkskunde kan bijdragen aan een duurzame toekomst. Ze geven daarvoor drie concrete werkvormen uit aanverwante vakgebieden. Ze raken alle drie aan emoties van leerlingen.  

Duurzaamheid en AK

Redactie
E redactie [at] geografie [dot] nl
Copyright

Het Koninklijk Nederlands Aardrijkskundig Genootschap (KNAG) is er voor alle geografen, docenten aardrijkskunde en voor diegenen die zich met het vakgebied geografie (aardrijkskunde) verbonden voelen.

KNAG algemeen
T 030 4100510
E info [at] knag [dot] nl
Kvk 40532103

Lid worden of lidmaatschap opzeggen

Partners

Alle rechten voorbehouden
Lees de gebruiksvoorwaarden & privacy policy
© KNAG 2023