Duurzaamheid: waar sta jij?
Aandacht voor affectieve doelen en attitudes
Als geograaf, burger en betrokken ouder vragen de drie auteurs zich af hoe het schoolvak aardrijkskunde kan bijdragen aan een duurzame toekomst. Ze geven daarvoor drie concrete werkvormen uit aanverwante vakgebieden. Ze raken alle drie aan emoties van leerlingen.
De toekomst van de aarde gaat ons, auteurs, aan het hart. Als geograaf, burger en betrokken ouder maken we ons zorgen over het klimaat, de biodiversiteit en de onzekere toekomst voor de generaties na ons. We proberen daarom zo duurzaam mogelijk te leven, stemmen op groene partijen en trachten met het schoolvak aardrijkskunde de wereld wat duurzamer te maken. Frederik vanuit zijn adviseursrol bij SLO, Adwin en Eefje als onderzoekende lerarenopleiders. Aardrijkskunde is in onze visie qua inhoud en vaardigheden en samen met andere vakken in staat complexe vraagstukken te ontrafelen en leerlingen te laten nadenken over hun bijdrage aan een duurzame toekomst.
- Onbeperkt toegang tot artikelen op geografie.nl
- Ontvang 9 keer per jaar het tijdschrift Geografie
- Aantrekkelijke aanbiedingen voor boeken en andere publicaties
- Korting op deelname aan activiteiten van het KNAG
- Blijf in contact met vakgenoten