Dé website voor geowetenschappen en aardrijkskunde
  • Inloggen
  • KNAG
  • Onderwijs
  • Partners
  • Webshop
  • Contact
  • Zoeken
  • Nieuws
  • Kennis
  • Opinie
  • Dossiers
  • Tijdschrift
  • Agenda
  • KNAG
  • Onderwijs
  • Partners
  • Webshop
  • Contact
  • Zoeken
  • Inloggen
Home
  • Nieuws
  • Kennis
  • Opinie
  • Dossiers
  • Tijdschrift
  • Agenda

Recente publicaties

Didaktiek van de Hoop

Tijdschrift Geografie
Tim Favier Andrik Becht Frank Goethals Mark Boode

Tien ontwerpprincipes voor hoopvol aardrijkskundeonderwijs

Veel jongeren maken zich zorgen over klimaatverandering. De Didactiek van de Hoop probeert leerlingen via allerlei werkvormen te het besef te laten ontwikkelen dat een betere wereld mogelijk is en dat zij daarin een rol kunnen spelen.

onderwijs
Onderwijs & Lesmateriaal

Verbeelding als motor voor verandering

Tijdschrift Geografie
Tim Favier Britta Ricker Frank Goethals Mark Boode Andrik Becht

Didactiek van de hoop

Je bent puber en je hoort in het nieuws, op school en in je omgeving over de klimaatcrisis. Vrijwel altijd is dit negatief nieuws. Als je weinig tot geen handelingsperspectief ervaart, kan dat leiden tot angstgevoelens en verlamming. Veel jongeren ervaren zulke klimaatstress. De ‘Didactiek van de hoop’ probeert dit te doorbreken. Dat kan ook in je aardrijkskundeles.

onderwijs

Redactie
redactie [at] geografie [dot] nl
Copyright

Partners

geografie.nl wordt beheerd door het Koninklijk Nederlands Aardrijkskundig Genootschap (KNAG). Het KNAG is er voor alle geografen, docenten aardrijkskunde en voor diegenen die zich met het vakgebied geografie (aardrijkskunde) verbonden voelen.

KNAG
info [at] knag [dot] nl
030 4100510
KvK 40532103

Lid worden of lidmaatschap opzeggen

Algemene voorwaarden
Privacyverklaring
Statuten

Alle rechten voorbehouden
© KNAG 2025