Teacher leadership bij Geo Future School

8 april 2022
Auteurs:
Rob Adriaens
KNAG & Het Streek Ede
Michiel van Houtum
onderwijsmedewerker KNAG
Dit artikel is verschenen in: geografie april 2022
Geo Future School
Kennis
FOTO: ROB ADRIAENS
Leerlingen uit klas 3 van Het Streek Lyceum met docent Geo Future School Robin Weima.

Het uitgangspunt van Geo Future School om leerlingen actief te laten nadenken over een duurzame, gezonde, veilige, rechtvaardige en leefbare wereld, wordt breed gedragen in het onderwijs en dat geldt ook voor de vakoverstijgende benadering. Toch worstelen docenten om GFS goed voor het voetlicht te brengen bij collega’s. Een nieuwe leergang helpt daarbij.

 

Al pionierend voor GFS begeef je je als docent op nieuw terrein. Het vraagt om samenwerking met collega’s van andere vakken en om aansluiting bij initiatieven en organisaties buiten de school. En ook om contact met de schoolleiding, zodat die het initiatief omarmt, meedenkt over vervolgstappen en GFS-werk faciliteert. Verder is enige kennis van curriculumontwikkeling – van module tot jaarprogramma of doorlopende leerlijn – van nut.

Lees het hele artikel
Nog geen lid? Klik hieronder op de groene knop voor de voordelen.
  • Onbeperkt toegang tot artikelen op geografie.nl
  • Ontvang 9 keer per jaar het tijdschrift Geografie
  • Aantrekkelijke aanbiedingen voor boeken en andere publicaties
  • Korting op deelname aan activiteiten van het KNAG
  • Blijf in contact met vakgenoten
Wachtwoord vergeten?

Instructies voor het resetten van het wachtwoord worden naar uw e-mailadres verstuurd.